dijous, 10 de setembre del 2015

L'ETIQUETA

Aquest relat va ser publicat per primera vegada el 5 de juliol de 2015.


Un altre relat de la sèrie tecnològica. I ja van 4, després de Misteri a la impressora de la bibliotecaMaleïda Laura i El col·leccionista de gadgets. En aquest relat, el protagonista és un noi que fa 12 anys i li regalen un mòbil.



INSTAGRAM: L'ETIQUETA

Quan a l'Àlex li van regalar el seu smartphone als 12 anys, encara no sabia l'ús que pensava fer-ne. Sabia que faria servir les trucades de veu i el Whatsapp, ja que s'havia convertit en l'únic de la colla que no estava comunicat amb els altres.

Vaig obrir la caixa i vaig veure un lluent Galaxy J1. Potser no era el millor mòbil que hi havia al mercat, però tampoc el pitjor i vaig ser feliç. De seguida el vaig obrir, vaig col·locar la SIM d'aquella andròmina vella que m'havia passat el pare quan es va comprar l'iPhone (el meu pare és un desgraciat i l'odio) i situar la bateria al seu lloc i vaig prémer el botó per encendre'l.

A l'Àlex se li va obrir un món de possibilitats. Trucar algun amic, baixar apps al mòbil, mirar si els contactes estan on han de ser, tafanejar entre les aplis preinstal·lades, canviar configuracions,... tot un seguit de tasques a fer.

I vaig agafar un paper i un llapis i em vaig fer una llista amb tot el que volia fer amb el mòbil:
- Configurar el Wifi. Dos minuts.
- Mirar els contactes. Un minut.
- Descarregar Whatsapp. Vaig clicar sobre la icona de Play Store, vaig cercar Whatsapp i de seguida es va començar a descarregar. Vaig haver de donar algunes dades i em va avisar que el tindria un any gratis i després hauria de pagar. Bé, ja veurem. Una vegada instal·lat, anava a obrir-lo, però em va cridar l'atenció una altra aplicació, que era entre les especialment recomanades, i tenia una alta puntuació. l'Instagram. I la vaig descarregar i es va instal·lar. Vaig haver de registrar-me i donar algunes dades no gaire importants. Vaig afegir una de les fotos que tenia al Face i vaig començar a fer-hi una ullada.

De seguida l'Àlex es va convertir en un instagramer. Feia fotos amb el mòbil, les editava, les etiquetava i les pujava. Cada dia dedicava hores a fer fotos i més fotos. Es va convertir en un expert de l'aplicació. Donava consells a altres usuaris, feia tutorials i va crear una web amb tot de trucs i ajuts.

Quan portava 9999 fotos pujades, vaig rebre un missatge privat. Se'm convidava a instal·lar una petita aplicació, a fer-me un selfie i a pujar-lo amb l'etiqueta  #unaltremes. Clar, vaig pensar que només em faltava una foto per les deu mil i que seria alguna cosa dels programadors de l'Instagram. I llavors em vaig fer el selfie, el vaig etiquetar i pujar.


L'Àlex encara no ha fet tretze anys i ja l'he capturat. Aquesta va ser la darrera foto que es va fer a la seva vida. L'aplicació instal·lada captura l'ànima de la gent i els mata instantàniament. #unaltremes... (#un altre tonto més que pica, però és clar, no podia fer servir aquesta etiqueta).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada